......................Luahan Hati miss Liana Buat Semua....................

Aku X tahu berkata Pujangga,
Aku tak pandai menulis Puisi,
Aku hanya ingin meluah Rasa,
Agar hilang resah di Hati…




Andai diri punya banyak kelebihan
Akan kutunai semua keinginan
Andai hati punya banyak kenangan
Akan kupahat agar semua rapi tersimpan .

kami@TJ.A

kami@TJ.A



Kusangka panas --> ke petang,Rupanya hujan di tengah hari

Sunday, May 1, 2011

Memang betul! tiada siapa boleh menafi,
kita manusia biasa, yang hanya mampu merancang,
tapi segalanya ditentukan ALLAH swt...
kadang2 diri terfikir, jika keadaan hujan selalu,
Mengapa masih perlu membasuh baju..?
Adakah pakaian itu satu keperluan asas? seperti airkah "ia"?
Jika tidak diganti seminggu akan matikah kita menghadap Ilahi?
Hujan itu rahmat, namun masalah itu nikmat?
@rahmat disebaliknya?
Jika badai selalu bertandang.. adakah itu satu hikmah?
Adakah itu cuma cabaran..
@ mungkinkah satu petanda? Petunjuk bahwa kita TIDAK harus bersama...
jika dibilang dengan hari, jika diluah dengan kata-kata, jika dicoret dalam karangan, jika dibayang dalam fikiran, berapa kali kerapnya berlaku?
Adakah AKU benar mengatakan ITU? @ hanya bayangan LALU?
Adakah aku benar mengungkapkan ITU? @ hanya kerana TERbiasa...
Soalan sendiri masih TANDA SOAL, Hati belum bersedia menjawab 
@ Hati takut untuk berkata-kata... mungkin takut jawapan itu salah, @takut mengaku yang NYATA...
Hati masih mahu mencari..menCARI dimana sebenarnya LETAK "dia"...

ALLAH jadikan matahari untuk memberi nyama kepada semua KEHIDUPAN...
ALLAH menurunkan HUJAN untuk kesenangan, untuk kenikmatan buat HIDUPAN....
Mungkin Hujan itu sebagai jalan penyambung, mungkin jika hanya ada mentari, aku tak mengenal "DUNIA" sebenar... tak mengenal "PENCIPTA" illahi....
"sediakan payung sebelum hujan" .....seringkali AKU sediakan payung selepas hujan.. untuk apa? untuk persediaan jika hujan lagi... Tapi aku sering membuat andaian, KENAPA? andaian itu bagus..baik untuk kita berhati2...kalau ramalan SALAH? rugi tenaga, rugi masa, rugi wang ringgit membeli payung...
kalau BETUL? itu satu kredit buatku.....



tapi aku terus berFIKIR... Jika ramalanku sentiasa BETUL,

 bagaimana harus KUtahu rasa kulit Disentuh hujan?
 bagaimana kuTAHU air rahmat itu rasanya sejuk dan dingin? 


Takkan SYAITAN duduk diam... DIA punya banyak RENCANA.....aku pula mengapa cepat benar TERPEDAYA.... Ya ALLAH.....DugaanMU itu untuk kebaikanku....
Jika aku tak kenal susah, Jika aku tak kenal MASALAH, Jika aku tak KENAL derita... Aku pasti tak ingat padaMU...aku cuma jadi kerbau yang ditarik "DURJANA" itu...

Hujan....Payung...Mentari.....RahmatMU sering aku abaikan....



Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

0 kata MEREKA, KOMEN anda?:

Post a Comment

dah jenguk2, dah belek2, dah silik2... KOMEN lah cket.. ! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Andai diri sudah berkenan, sudi-sudilah berkirim salam.

My photo
Keningau, Sabah, Malaysia
Andai diri sudah berpunya, takkan yang lain mahu dicari. Andai diri belum ditanya, takkan nama hendak diberi...








Shhhh.....jangan lupa
singgah lagi yee...^^