......................Luahan Hati miss Liana Buat Semua....................

Aku X tahu berkata Pujangga,
Aku tak pandai menulis Puisi,
Aku hanya ingin meluah Rasa,
Agar hilang resah di Hati…




Andai diri punya banyak kelebihan
Akan kutunai semua keinginan
Andai hati punya banyak kenangan
Akan kupahat agar semua rapi tersimpan .

kami@TJ.A

kami@TJ.A



(EPISOD PENGENALAN) Tajuk 1: Kenapa SEKARANG??

Saturday, May 7, 2011

Assalammualaikum...

Okeylah... janjiku tertunda 3 hari...betul ke perkiraan aku tu? Kompius sebentar… kpd yg ada menanti pengumumanku itu TERlaksana, aku minta maaf kerana tidak berkesempatan mengarang ceritaku ini.. (seperti mengarang CERPEN pula nih..OKEY! baiklah... aku tengah ubah angin dari SELATAN ke UTARA dan dari BARAT ke TIMUR…kerana mud ku tak berapa nak baik hari ini menyebabkan aku terasa RAJIN ingin menaip- mungkin kerana mata tak mengantuk!..mungkin!..)

Kenapa aku mengarang Episod PENGENALAN pada waktu & ketika INI?
Sepatutnya aku salah tarikh nih! Aku patut perkenalkan blog aku ne pada awal2 lagi kemasukanku dalam dunia bloggggeeeer ne (sedikit bergegarku menyebutnya_mungkin akibat terkena kejutan elektrik semasa aku ON suis sebentar tadi..-sakit tau-).
& pada PENDAPAT aku la… post yang pertama sebenarnya lebih sesuai utk TAJUK ini..itu pandangan akulah. Tak tau korang pulak cmna kan..???

Kenapa & APA sebabnya? Mungkin sebab aku malas kot nak post2, @ aku malu2 kot nak bagitau @ aku ni banyak sgt kerja nak buat (ye kee?).. Okey…mungkin itu antara sebab MUSABABnya..ummm….. mungkin ada yang X pecaya??? …. okey aku paham maksud fikiran kalian itu...

X pecaya la tuu…..OKEYlah..aku bagitau perkara sebenar je....camni cetanya…….
Alkisah….Selepas sahaja aku berjaya mendaftarkan diri dalam bidang kerjaya INI (BLOGGER),  aku berjaya membentuk satu imej baru dalam diriku iaitu PENDIRIANku…aku ingin menjadi blogger yang berjaya & berazam untuk menyebarkan ILMU2 yg ada pada diriku utk INSAN2 yang ingin menimba ilmu & ingin kenal ERTI kehidupan sebenar..(itu angan2ku merangkap/@ AZAMku laa)…. INI adalah salah satu KEJAYAAN yang dapat aku capai sejurus selepas mendaftarkan DIRI…
tapi sebenarnya aku kurang BERJAYA!!!..@hampir tidak berjaya dalam mewujudkan satu Fenomena seperti yang aku rancangkan…
Follower= 0 ………………..OK!
Post= 0………………………OK!
newPOST= 1………….Comment= 0………….OK!..

OKEY!..aku masih boleh menerima kenyataan TERSEBUT..tapi hampir putus asa...(mode SEDIH la pula)

AKU: “Eh..jomlah FOLLOW  Blog saya”
KAWAN2: “apa BLOG ko….?”  
KAWAN2:  “Okey..Later aa..”

Follower = 1………..OK!
Yang lain mana????
KAWAN 001: “sa malu bah… BLOG sa teda apa2 nie…nanti la saya kasi bagus2 dulu aa”
KAWAN 002: “malu sa sendiri oo mo post di BLOG..ish..hahaha”………….
KAWAN 003: "sa teda BLOG"
KAWAN 004: "nda pandai sa beBLOG2  ni"

Disember 2010:  Follower= 3………………OK!
Mac 2011: Follower: 3……………………… X OK!.. sangat X ok - nampak sangat xda yang MINAT nak jenguk!

Aku rasa seperti aku tidak BERkelayakan utk menulis BLOG.. aku TIDAK ada  BAKAT utk menulis BLOG,..Hinggakan aku menulis cerita dalam hatiku sendiri...Sabo jela……..

Cerita yang kutulis bukan yang lain ITU tidak lain & tidak bukan “PUTUS ASA” 
(Sebenarnya aku tak berusaha ke?!...Aku dah berusaha bersungguh2 la..serious..BETUL!... eleh...yela tuu..Nampak sangat menipu_ petikan filem hantu Mak Limah balik rumah. Persoalannya di SINI ialah: kenapa dalam banyak2 nama, nama MAK LIMAH jugak digunapakai..kenapa tak MAK BESAH, MAK BEDAH @ MAK JOYAH... lagi femes kan..
OK! sedikit keluar tajuk…utk renungan bersama sahaja.

& Korang rasa jika@ kalau tetiba aku buatlah kan episod Pengenalan  masa tu..Korang  rasa aku ne sepsis  spesis yang pelik x? bercakap sorang2…bla..blah..blahh.... dot..dot…dott....




GIVE UPGIVE UP……GIVE UP !!!…..menyepi dan terus menyepi……
(Sila tolong jangan salah sangka@salah faham, BLOG aku laa yg dimaksudkan menyepi, bukan ORANGnya tau..)



Ok! dipendekkan cerita, Diawal cerita, SEBELUM cerita di ATAS aku sebenarnya mula nak berperasaan nak ada blog ne bila ea...aku ingat2 lupa dah...tapi rasanya slh satu dr KENYATAAN di bwh ne kot... :
a)      bila aku sedar bahawa aku xda buku diari..
b)      lepas ja aku baca blog orang yg banyak informasi bila cari maklumat assignment..
c)       lepas tengok cerita blogger boy kat 8tv.
d)      Bila aku mula mempunyai kesedaran dlm diri bahawa aku dah boring kat FB…
e)      Saja je nak cari perhentian baru.


Korang rasa mana satu jawapannya??
(Arahan:  Sila bulatkan jawapan yg betul ye dengan cara TERsendiri...)

Berbalik kepada perkara yang awal-awal tadi CERITA ASAL.. (cerita yg di ATAS soalan tadi tue)
SOoo....camna aku boleh survive DALAM belenggu GIVE UP nie????? ..............







………………..….nanti aku sambung cerita la yee.. rasa Mengantuk pulak!


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

2 kata MEREKA, KOMEN anda?:

Fadzmie said...

Berjuta blog di Internet ni, masing-masing ada niche blog tersendiri. Ada yg buat blog berinformasi, ada buat blog gosip, ada buat blog diari. So, pilih ja mana yg berkenan di hati. Yang penting, enjoy ja bah~! Kan? :)

Fadzmie's Latest Entry: KENAPA PEREMPUAN MUDAH MENGALIRKAN AIR MATA

missLiana J. said...

fadzmie..yup..sangat betul...
sokong seratus%....
yg penting enjoy....biarla org mo ckp apa pun... kita punya suka la mo cakap, tulis n berkata2 even utk diri sdri jak... jangan sampai mengutuk org dah laa...

Post a Comment

dah jenguk2, dah belek2, dah silik2... KOMEN lah cket.. ! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Andai diri sudah berkenan, sudi-sudilah berkirim salam.

My photo
Keningau, Sabah, Malaysia
Andai diri sudah berpunya, takkan yang lain mahu dicari. Andai diri belum ditanya, takkan nama hendak diberi...








Shhhh.....jangan lupa
singgah lagi yee...^^